Home » Δημοσιεύσεις - Άρθρα » Μη ξεχάσω , να θυμηθώ…
Φεβ
01

Μη ξεχάσω , να θυμηθώ…

 

Πρόσφατα μία μητέρα με ρώτησε αν υπάρχει κάποιο τρικ που θα μπορούσε να βοηθήσει το γιο της να θυμηθεί αυτά που έχει αναλάβει να κάνει. Φάνηκε πως είχε δοκιμάσει τα πάντα , μα τίποτε δεν έχει λειτουργήσει αποτελεσματικά . Ο γιος της εξακολουθούσε να ξεχνάει τα βιβλία στο σχολείο , εξακολουθούσε να ξεχνάει το ημερήσιο πρόγραμμα δραστηριοτήτων του, εξακολουθούσε να ξεχνάει τις ευθύνες του. Αυτή η μητέρα ήθελε απλά ένα τρικ. Ο ειδικός όμως δεν κάνει κόλπα , χρησιμοποιεί τεχνικές που βασίζονται σε εμπεριστατωμένες έρευνες ως προς το πως τα παιδιά μαθαίνουν ή δεν μαθαίνουν! Αυτή η μητέρα θα μπορούσε να βοηθηθεί μόνο γνωρίζοντας γιατί ο γιος της ξεχνάει …

Η μνήμη συνδέεται και με το συναίσθημα . Είναι πολύ πιθανό ο γιος της να μη θυμάται αυτά που πρέπει να κάνει για έναν από τους ακόλουθους λόγους:

1. Δεν συνδέεται συναισθηματικά με αυτό που έχει να κάνει, είτε γιατί δεν τον ενδιαφέρει , είτε γιατί δεν μπορεί να σκεφτεί της συνέπειες που θα ακολουθήσουν αν ξεχάσει κάτι κ.ο.κ.

Η μητέρα πρέπει να βοηθήσει το παιδί της να καταλάβει την απογοήτευσή της ακόμα και το θυμό της όταν αυτό παραμελεί τις ευθύνες του και επιπλέον να του τονίσει πως η συνεχής προσπάθεια της να του τις υπενθυμίζει, εκ των πραγμάτων της αφαιρεί χρόνο από άλλα πράγματα που θα μπορούσε να κάνει μαζί του . Εδώ η μητέρα και ο κάθε γονέας θα μπορούσε να συζητήσει ποιος ο λόγος να θυμόμαστε, να ζητήσει από το παιδί να εξηγήσει πως νιώθει όταν ξεχνάει πράγματα και τέλος να βεβαιωθεί πως το παιδί έχει αντιληφθεί τη σπουδαιότητα της μνήμης , ζητώντας του να βρουν μαζί τρόπους “υπενθύμισης”.

2. Προσπαθεί να αποφύγει ουσιαστικά αυτό που ξεχνάει , γιατί αδυνατεί να το κάνει ή δεν μπορεί να το κάνει εύκολα και γρήγορα.
Αν πραγματικά βλέπετε το παιδί να προσπαθεί σκληρά , να συνεχίζει να βλέπει τις δραστηριότητες του δύσκολες , να χρονοτριβεί στην υλοποίηση τους παρόλα που του έχετε προσφέρει τη μέγιστη βοήθεια , ίσως αυτό είναι ένα σημάδι μαθησιακής αδυναμίας, το οποίο θα πρέπει να βρείτε στην πραγματικότητα που οφείλεται και με την κατάλληλη αντιμετώπιση , να το διορθώσετε.

3. Έχει κουραστεί να του λένε όλοι πως συνεχώς αδυνατεί να θυμηθεί πράγματα!
Μόνο εσείς γνωρίζετε αν γκρινιάζετε στο παιδί σας, ακόμη και αν αυτό συμβαίνει , υπάρχουν τρόποι να το σταματήσετε. Πρώτα παραδεχτείτε πως υπάρχουν φορές που του γκρινιάζετε και λυπάστε για αυτό, αλλά όλη η συμπεριφορά σας πηγάζει από την αναστάτωση που νιώθετε όταν παραμελεί τις υποχρεώσεις του. Έπειτα συνεννοηθείτε να δημιουργήσετε μαζί ένα σύστημα υπενθύμισης που θα είναι κοινό για όλη την οικογένεια, θα σας βοηθάει και θα σας κατευθύνει . Δοκιμάστε το για δυο εβδομάδες και αν δεν πετύχει δημιουργείστε ένα καλύτερο και αποδοτικότερο σύστημα.

Χωρίς μία εξατομικευμένη αξιολόγηση η μαμά και η κάθε μαμά θα πρέπει να μαντέψει που οφείλεται η αδυναμία του γιου της. Οι γονείς είναι πολύ καλοί στο να μαντεύουν αλλά αυτό δεν λειτουργεί πάντα σωστά.
Τα παιδιά δεν ξεχνούν επειδή δεν μπορούν να θυμούνται . Τα παιδιά ξεχνούν για τους λόγους που αναφέρθηκαν και αν ανήκουν στις κατηγορίες #1 και #3 , η δυσκολία είναι σχετικά εύκολο να διορθωθεί. Αν όμως η αιτία που ξεχνά το παιδί σας οφείλεται στην αδυναμία του να μάθει – η πιο σοβαρή δυσκολία- αυτό πρέπει να το λύσετε το συντομότερο δυνατό με την κατάλληλη θεραπευτική παρέμβαση.

 

Πηγές

www.leading2learning.com

www.yourfamilyclinic.com

Αργυρώ Γ.Δέδε

Απόφοιτη του τμήματος Λογοθεραπείας ΑΤΕΙ Πατρών

Μέλος του Συλλόγου Επιστημόνων Λογοπαθολόγων Λογοθεραπευτών Ελλάδος



Προσθέσετε απάντηση